HTML

HarzBlog

Kedves látogatóim,
szeretettel köszöntelek benneteket blog-oldalamon, ahol a Németországban (Hochschule Harz, Wernigerode), ERASMUS-program keretében töltött féléves tanulmányutamról számolok be. Igyekszem minden fontos mozzanatot leírni, képekkel illusztrálni, oldalamat izgalmassá és tanulságossá tenni. Remélem, tetszik az oldal, amely folyamatosan bővül. Remélem, nem tudod majd megállni, hogy végigolvass mindent, és újra meg újra felkeress, türelmetlenül várva az újabb fejleményre!

Kellemes olvasást, jó szórakozást kíván:

Háry Márk

Friss topikok

  • *Nusi*: Sziasztok!!! Tudnátok egy pöttyet segíteni?igazából téli szemeszterre mennék ki a 3 . félévet csin... (2009.05.08. 21:35) ERASMUS-fórum
  • Solya művésznő: Nagyon hangulatos kis meseváros ez a WERNIGERODE! :) nagyon elnyerte a tetszésemet,nem olyan nyüz... (2009.01.03. 19:28) Süsswarenmaschinenhersteller
  • Solya művésznő: Hát igen! :) nagy élmémy volt.. nagyon tetszett a főváros minden nevezetessége,de különösen a MADA... (2009.01.03. 19:20) Berlin, Berlin...
  • Tofi: Nem érdekel engem az ilyen, csak feltűnt nekem is, Gábornak is!:D (2008.12.29. 12:06) Internationaler Abend
  • DeathZombie: Guten Rutsch auch dir !! (2008.12.28. 23:12) Mikulás, karaoke és karácsonyi hangulat

Linkek

  • Hochschule Harz
  • Kodolányi János Főiskola

2008.12.28. 19:22 student

Internationaler Abend

Hosszas készülődés előzte meg a december 10-én megrendezett nemzetközi estet. Már egy héttel a rendezvény előtt volt egy megbeszélés, hogy milyen eszközökre lesz szükségünk, mit fogunk majd csinálni stb. Erre csak Gábor tudott elmenni, ugyanis a többi magyarnak, köztük nekem is, más dolga volt. A választás végül is csirkepaprikásra, mit egy igazi magyaros ételre esett, köretnek azonban a galuska bonyolultsága miatt maradt az olcsó, könnyen és viszonylag gyorsan elkészíthető tészta.

Sűrű volt az a szerdai nap. Be kellett ugrani a suliba, hogy jelentkezzünk a vizsgákra, így a bevásárlásra még ez előtt került sor. Gáborral átbicajoztunk a közeli Kaufland-ba, hogy megvegyük az alapanyagokat, melyek árait egyébként a számla ellenében visszakaptuk. Eredetileg 80 adagot kellett volna főznünk, de ezt nem mertük megreszkírozni, nehogy esetleg ránk maradjon az étel. Így vettünk kb. 60 adagra elég csirkeszárnyat és -combot, tésztát, tejfölt és csemegeuborkát. A vizsgajelentkezés után még egy kicsit kinyújtóztam, majd kopogtak a többiek, hogy akkor neki kellene látnunk a főzéshez, amelyre természetesen a mi „nagy” konyhánkban került sor. Bár ettem már jobb csirkepaprikást, azért ez sem volt – annyira – rossz. Estefelé aztán útnak indultunk, mindenki fogott egy nagy fazekat, amellyel aztán már futnunk kellett a buszhoz. Gondoltuk, hátul szállunk fel, mert az kényelmesebb, erre a vezető az orrunk előtt csukta be az ajtót, lévén, hogy elöl kell felszállni, és a jegyet felmutatni. Ekkor egy hangos és határozott bzmgakrvnyd után előre mentünk. Szerencsére a vezető nem tudott magyarul.

A suliban egy részünkre fenntartott asztal fogadott bennünket. Egy kicsit rosszul éreztem magam látván a szépen feldíszített standok között a mi sivár fehér asztalunkat. Ez nem hagyott nyugodni, így gyorsan elrohantam a közeli boltba, hogy nézzek valami dekorációt. A zöld karácsonyi mintás csomagolópapírhoz piros szalvéta társult, az asztal széle pedig fehér maradt, így nagyjából sikerült eltalálni kis hazánk zászlajának igen változatos színvilágát. Visszafelé leintettem egy épp a főútra kiforduló kocsit, hogy vigyen már el a suliig. Szerencsére kedves volt, és beszállhattam, így kezdés előtt 1-2 perccel már újra a standunknál voltam.


Hähnchenpaprikasch forever

A tésztát már a suliban főztük meg, mert az csak frissen jó. Fogytak ám rendesen az adagok. Nem is gondoltuk volna, hogy pont a hús fog kevésnek bizonyulni. A vége felé már egyre kisebb adagokat mértünk, állt a sor, és pillanatok alatt elfogyott minden. A sor végén állóknak már semmi nem maradt. Sajnos a többi stand termékei is gyorsan fogytak, így sok esélyünk nem volt arra, hogy a szép számban begyűjtött jegyekből jókat együnk-igyunk. Volt koncert, Brandon, az amcsi srác is énekelt, mi pedig a hozott söröket iszogattuk, hisz mi rendesen dolgoztunk. Azért kitöltöttük őket műanyag poharakba, hogy ne legyen feltűnő. A németek egyébként nem is kevés betétdíjat számoltak fel a poharakra (50 cent), arra ösztönözve a jónépet, hogy vigyék azokat vissza, ne pedig szétdobálják. Ennek ellenére sokan otthagyták a poharaikat, így élelmes magyar módjára, azokat leadva még néhány pohár grátisz sörre tettem szert.

A főzőest egyben verseny is volt, a magyar konyha azonban – a nagy érdeklődés ellenére – nem került dobogóra. A buli és a hangulat viszont nagyon jó volt, így megint jó sokáig maradtunk. Hazafelé taxival mentünk, ahol direkt szóltam a sofőrnek, hogy ne kerülőúton menjen. Aztán szóltam, hogy tegyen ki minket egy kicsit előbb, a közeli buszfordulónál. Így is fejenként három ajróval lettünk szegényebbek. Bár sikerült vagy 7 órát aludnom, elég fáradt voltam a 11.30-as angolon. Volt még egy Study Skills, aztán szépen hazamentünk.

Pénteken aztán jól kifújtam magam, mert szombaton hajnalban indultam Berlinbe, ott ugyanis Orsival találkoztunk. Sajnos a többiek pont ebben az időben mentek Prágába, így erről sikeresen lemaradtam.

3 komment


A bejegyzés trackback címe:

https://harz.blog.hu/api/trackback/id/tr21845675

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Tofi 2008.12.28. 22:37:32

Íme a tökéletes példa arra, hogy más képét (khm ki az aki kifogásolja a képének megjelenését más blogon) hogyan fordítsuk a saját oldalunkra! Hogy mindenki értse: ezen a képen nem Márk volt a lényeg, de sikerült levágnia oldalról, így már igen!:D CSALÁS!!!!!!!!!!!!!

student 2008.12.29. 11:33:02

Kedves Tofi, gondoltam, h írok neked, esetleg engedélyt kérek, h téged levágva felrakhassam a képet... :D Egyébként azért vágtalak le, hogy a kép arányos legyen, ne pedig szélesvásznú. :D:D
Amúgy én csak azoknál a képeknél szoktam kérni névmegjelölést, ahol tájat, épületet v. más dolgot fotózok, de ha mi vagyunk rajta, akkor nem. De ha gondolod, odaírhatom, esetleg azt is megemlíthetem a bejegyzésben, hogy levágtalak. Visszavágni sajnos nem tudlak, mert akkor aránytalan lesz a kép. Végső esetben még annyit tehetek, hogy leveszem a fotót... :P
Einen guten Rutsch für Dich, auch! :)

Tofi 2008.12.29. 12:06:38

Nem érdekel engem az ilyen, csak feltűnt nekem is, Gábornak is!:D
süti beállítások módosítása