HTML

HarzBlog

Kedves látogatóim,
szeretettel köszöntelek benneteket blog-oldalamon, ahol a Németországban (Hochschule Harz, Wernigerode), ERASMUS-program keretében töltött féléves tanulmányutamról számolok be. Igyekszem minden fontos mozzanatot leírni, képekkel illusztrálni, oldalamat izgalmassá és tanulságossá tenni. Remélem, tetszik az oldal, amely folyamatosan bővül. Remélem, nem tudod majd megállni, hogy végigolvass mindent, és újra meg újra felkeress, türelmetlenül várva az újabb fejleményre!

Kellemes olvasást, jó szórakozást kíván:

Háry Márk

Friss topikok

  • *Nusi*: Sziasztok!!! Tudnátok egy pöttyet segíteni?igazából téli szemeszterre mennék ki a 3 . félévet csin... (2009.05.08. 21:35) ERASMUS-fórum
  • Solya művésznő: Nagyon hangulatos kis meseváros ez a WERNIGERODE! :) nagyon elnyerte a tetszésemet,nem olyan nyüz... (2009.01.03. 19:28) Süsswarenmaschinenhersteller
  • Solya művésznő: Hát igen! :) nagy élmémy volt.. nagyon tetszett a főváros minden nevezetessége,de különösen a MADA... (2009.01.03. 19:20) Berlin, Berlin...
  • Tofi: Nem érdekel engem az ilyen, csak feltűnt nekem is, Gábornak is!:D (2008.12.29. 12:06) Internationaler Abend
  • DeathZombie: Guten Rutsch auch dir !! (2008.12.28. 23:12) Mikulás, karaoke és karácsonyi hangulat

Linkek

  • Hochschule Harz
  • Kodolányi János Főiskola

2008.10.28. 00:29 student

Hosszú hétfő

A vasárnap esti mosás és a nagyjából két óra hosszáig futó gépi szárítás után ez a nap a szokásosnál korábban kezdődött, hisz a Study Skills nevű angol nyelvű kurzusunkra, amely normalerweise csütörtök délután van, most kivételesen hétfőn, reggel 8-kor került sor. Ezt a plusz-órát azért iktatták be, hogy megmutassák nekünk a könyvtári online-katalógusok használatát, a bennük való böngészés módját. Kaptunk egy-egy feladatot is, majd a keresés folyamatát és eredményét be kellett mutatni.

Mivel a Mafo csak 11.30-kor kezdődött, úgy döntöttem, hogy hazaugrom, és kinyújtózok egy szűk órára. Nagyon kellemes volt, ébredés után pedig – a kora reggeli indulás után – még egyszer reggeliztem, méghozzá még egy tányér csokis gabonagolyót. Fő a változatosság! Miután szép kényelmesen megérkeztem a suliba, leültem az utolsó szabad számítógéphez, bár sokat nem nyertem vele, hisz kb. 30-an vagyunk egy 14 gépes teremben, így nagyjából kettesével foglaltunk helyet. Elkezdtük a már régóta említett SPSS-t, amelynek első lépései nem is annyira bonyolultak, csak baromi hosszadalmas, amíg egyetlen kitöltött kérdőív adatait is rögzítjük. Azért nem kiabálom el, biztos bonyolítunk majd rajta! Most már értem egyébként, hogy miért ilyen keresett „szakma” az adatfeldolgozás...

A Tourismusorte und -regionen óránkon egy közösen választott német város marketingkoncepcióját vezettük végig a tervezéstől a kivitelezésen át a 4P-ig. A választás – az én halberstadt-i javaslatom ellenére – Berlinre esett, pedig ott már szinte minden van, nem igazán van mit fejleszteni. Ötletek persze mindenre lehetnek. Halberstadt-ban pedig szinte abszolút semmi érdekes nincs, ezért is lettem volna rá kíváncsi, hogy különböző ötletekkel mit tudtunk volna kihozni... Mikor ezt jeleztem a tanárnak, felajánlotta, hogy szóljon erről a kiselőadásom. Köszi! Ezen még erősen gondolkodom.

Az angolóra a szokásoshoz híven szintén barátságos volt, majd Hotelmanagement-en talán most először volt egy teljes óra. Sok ismerős dolgot hallottam, szóba került a termékéletciklus, a SWOT-analízis és a BCG-mátrix, amelynek egyik elemét a németek „szegény kutyák”-nak hívják, szemben a mi „döglött” ebeinkkel. Azt hiszem, iskolatémában elég sok mindent sikerült megosztanom...

Kicsivel este 8 előtt már befejeztük az órát. A Brauhausban fél kilenctől kezdődött egy turizmus-törzsasztal nevű rendezvény, ami annyit takar, hogy a hallgatók és a tanárok együtt, kötetlenül beszélgetnek. Gondoltam, elnézek erre, de sok értelme nem volt. A két tanár lemondta a találkozót, így maradt néhány hallgató, akiket még sose láttam. Azért beszélgettünk egy kicsit, majd szépen elköszöntem, vacsorára ettem egy Döner-t és a következő busszal szépen hazamentem. Ezzel egy újabb és immár mozgalmasabb hétfőt hagytam magam mögött.

10 komment


A bejegyzés trackback címe:

https://harz.blog.hu/api/trackback/id/tr26735586

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Dina2 2008.10.29. 18:06:29

Szija!
Már korábban ráakadtam a blogodra,de csak most vált hivatalossá,hogy a tavaszi félévben Wernigerode-ban fogok tanulni, ezek után mindenképpen fel akartam veled venni a kapcsolatot lévén,hogy is Kodolányis lennék. Gondolom sok elfoglaltságod van,de remélem,hogy tudsz nekem némi információval szolgálni,hogy mennek a dolgok,fuu igazából rengeteg kérdésem lenne.lényeg a lényeg,örülnék ha fel tudnánk venni a kapcsolatot:)
Üdv:Dina

-Tofi- 2008.10.30. 22:42:04

Kösd fel a felkötnivalót Dina!:)) Mennyire megy a német?

student 2008.10.31. 02:37:49

Kedves Dina,
már fel is vettük a kapcsolatot! :) Ha bármi kérdésed van, írd meg itt, vagy ha bizalmasabb, akkor iwiw-en!
Üdv,
Márk

Dina2 2008.11.02. 11:24:50

Szia
Középszinten beszélek,sok hiányosságom van ezt tudom,de szívesen beszélek,még ha tudom,hogy némi nyelvtani hibával is.
Az első kérdésem az rögtön az lenne,hogy jutottatok ki,bár olvastam hogy jó pár átszállással,de a pontos utitervet nem ismerem.Olvastam,hogy albérletbe vagy,ezek szerint kollégiumra nem volt lehetőség,persze jobb is az albérlet,csak érdekelne az kb. mennyi rezsivel együtt.
Ami meg nagyon fontos,hogy van-e lehetőség,sima nyelvi(német) órák felvételére,hogy fejlesszem a németem.Egyelőre ennyi:)
Dina

DeathZombie 2008.11.02. 17:24:29

Hello, én vagyok egy 3. itteni magyar, immáron 2. félévemben itt, többiek úgyfest még alszanak, szóval igyekszem megválaszolni a feltett kérdéseid.

Van pár kijutási lehetőség. Egyrészt mehetsz a Keletiből Drezdán át vonattal, ez 13 óra, 2 átszállás, 39 Euro. Vagy mehetsz repülővel, mi Easyjettel mentünk Berlinig, és onnan vonattal, de ez átszállásban több, kb. 3, időben valamivel kevesebb. 8 óra. Árban hasonló a téli hónapokban, akkor olcsó a repülő, nyáron viszont valszeg vonattal mindenképp jobban jársz, mert akkor elég drága repülni.

Ez nem albérlet, koli, Márk valamit elírt akkor. :)) Erasmusosokat az 5-ös és 6-os házba rakják be,e ezek távol vannak a sulitól, de egész komfortosak, egy lakásban 3-an 4-en laknak, mindenkinek van saját szobája. Ez 186 Euro havonta, rezsit nem kell fizetni.

Vannak német nyelvi órák, de amellett, hogy nem rosszak, sokat nem lehet sztem rajta tanulni. Sokkal jobban fejlődik az ember, ha igazi németekkel beszélget, mind értés, mind beszéd szintjén.

Üdv,

Gábor

Dina2 2008.11.02. 17:48:41

Szija!

Köszönöm a hasznos infokat,már irtam a német koordinátoromnak tegnap,remélem hamarosan válaszol.
Nem tudjátok mikor kezdődik a tavaszi félév,és hogy meddig tart?
Én azért tuti bejárnék a német órákra is.:)
Az albérlet akkor nem is vészes,5 hónapra az azt jelenti 930 euro.Mennyire lehet kijönni az ösztöndíjból egyébként?
Dina

DeathZombie 2008.11.02. 18:04:10

Hello,

ő nem szokott gyorsan visszaírni. :)
Tavaszi félév várhatóan március végén/április elején kezdődik. Aztán július elejéig tart a szorgalmi időszak, a vizsgaidőszak meg júli végéig. "Kicsivel" tehát itt később van a szemeszter, mint otthon. Nagyjából ki lehet jönni az ösztöndíjból, attól függ mennyit költesz, meg attól is függ mennyit kapsz. Valószínű kis otthoni hozzájárulás még kell, de ha kapsz tanulámányi meg szociális ösztöndíjat a sulitól, akkor otthonról lehet támogatásra sem szorulsz. Alig drágább itt az élet, mint otthon.

Persze, nyugodtan járj be a német órákra, én is bejárok, csak túl sokat ne várj tőle. :)

Üdv,

Gábor

Dina2 2008.11.02. 18:43:21

Jó későn,de végülis örülök,hogy nem télen kell kimennem:)
És annak is hogy lesz egy nyári hónapom itthon.
Ti hány tantárgyat vettetek fel?amit el is tudtok számoltatni itthon?én kb 4-et szeretnék,mert az is bőven sok lenne,megtanulgatni őket és levizsgázni az anyagból.És az itthoni vizsgákkal mi van?csúszik köv.félévre,vagy beadandókat irtok,vagy tanszékvezetői engedéllyel később vizsgáztok?
jha amugy másodéves vagyok:)
Dina

DeathZombie 2008.11.02. 19:21:09

Akkor pont abban a cipőben jársz, mint én voltam előző félévben. Elvben én megpróbáltam mindent felvenni, amit elfogadtak itthon. Najó, 1-et inkább nem, mert túl nehéznek tűnt, így volt összesen 8 tárgyam a nyelveken kivül. Ebből 3-ból prezentáció volt, és 5-ből vizsga, igaz 2 össze volt vonva, így "csak" 4 vizsgám volt, de azokkal durván megszenvedtem. ( lásd blogom jobb oldalt ). Amit nem tudtam előző félévben tanulni, az a mostani félévre csúszott.
Nekem ebben a félvben már itt nem kell vizsgáznom, viszont másik 3 magyarnak kell, de csak a nem szakirányos tárgyakat tudják tanulni, többiből beadandójuk van ( nekem ilyen lehetőségem előző félévben nem volt, mert a közgé meg a társ. tud. tanszék olyan ), így nekik csak 5 tárgyuk van itt, abból 3 pedig prezentáció.
Üdv,

Gábor

Dina2 2008.11.02. 20:05:49

Nha közben rájöttem,hogy elszámoltam magam,nagyon kevés ösztöndíjat kapok,és abból 930 elmegy szállásra.1375 eurot kapok hivatalosan.
ez nagyon gáz....
A blogodat meg majd akkor olvasgatom,és kibogarászom melyik tantárgyakat érdemes felvenni.A prezentációsakat mindenképp felveszem akkor:)és mellé max akkor 2 vizsgát vállalok be,többi csúszik.
süti beállítások módosítása